Friday, November 10, 2017

 

[SCCM] Remote Assistance setting 방법



System Center Remote Assistance setting


[Explanation]

System Center에는 원격 지원을 할 수 있는 기능이 있어서, 마치 유료 버전인 원격접속툴 같은 기능(사용자가 화면을 보면서 관리자(원격접속자)의 작업을 볼 수 있는 원격 기능)을 사용할 수 있습니다. 
우선, 해당 기능을 사용하기 위해서는 System Center가 설치된 서버에 "Remote Assistance"기능을 설치 합니다. 기능 설치시 시스템 재시작을 필요하지 않습니다. 

설치 과정이 마무리되고 아래와 같이 완료되었다는 메시지를 확인할 수 있습니다. 




다음은 System Center에서 해당 기능을 사용하는 정책을 설정해야 합니다. Administration>Client Settings>Default Settings(별도 변경하지 않았다면)에서 'Remote tools'에 가서 아래 항목을 변경합니다. 


또한 항목 중 'Permitted viewers of Remote Control and Remote Assistance'에 가서 원격 지원을 실행할 자격이 있는 사용자를 지정합니다. 

 추가해서 아래 항목에서 도메인 검색합니다. 

그런 다음에 원격 접속할 Computer를 지정하고 Start>Remote Assistance를 선택합니다. 


만약 접속하려는 Computer에서 Remote Assistance 기능이 비활성되어 있다면 아래와 같은 메시지가 보입니다. 


해당 PC에서 확인해보니 아래와 같이 Remote Assistance 기능이 해제되어 있었습니다. 



일일이 해당 기능을 활성하기 어렵다고 아래와 같이 GPO 정책을 통해서 도메인 환경 내 지정 OU에 대해 일괄 적용할 수 있습니다.  
To enalbe Remote Assistance via group policy, please refer below steps:
  1. Log on to a domain controller or an administrative workstation as an administrator of the domain, and then open the Active Directory Users and Computers snap-in.
  2. Right-click the OU in which the novice user's computer resides, and then click Properties.
  3. On the Group Policy tab, click New, and then enter a name for the newly created GPO.
  4. On the Group Policy tab, select the newly created GPO, and then click Edit.
  5. In the navigation pane of the Group Policy Object Editor, expand Computer Configuration, expand Administrative Templates, expand System, and then click Remote Assistance.
  6. In the details pane of the Group Policy Object Editor, click Enabled for the Offer Remote Assistance policy.
  7. Under Permit remote control of this computer, select one of the following options:
  8. Allow helpers to only view the computer.
  9. Allow helpers to remotely control the computer.
  10. These options correspond to the actions that you want an expert user to take.
  11. Click Show.
  12. Click Add to add domain user accounts or domain user groups.
  13. Click OK to close the Show Contents dialog box, and then click OK to close the Offer Remote Assistance Properties dialog box.
  14. Close the Group Policy Object Editor.






♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔

댓글이나 의견은 언제든지 환영합니다.

Your Comments are Always Welcome!
Share:

0 comments:

Post a Comment